Dag 7 - när jag var liten

Heh jaaaaa nu kör vi..

När jag var liten och var hos min morfar, så brukade jag leka "affär". Jag klippte sönder papper och skrev det antal kronor dom var värda (låtsas pengar) och gav till alla, mamma, pappa, mormor, morfar och oskar. Men oskar ville inte leka med mig så han slängde dom. Men iallafall, det jag sålde var morfar och mormors böcker dom hade i vardagsrummet, jag byggde en liten affär där jag satt och sålde.

Morfar och mormor ville såklart köpa en eller flera böcker av mig. Mamma och pappa fick jag fråga och sen när det bara var några stycken kvar så satte jag upp en skylt "REA" så då kom morfar och köpte de resterande böckerna.



(bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0