Dag 6 - 5 saker ni inte visste om mig

  • Jag gillar Ebba Grön (punk musik, visst ta det som ni vill, men jag tycker om den musiken om jag är sur så sitter jag och sjunger med och tar ut aggrissionen(?stavas?) Alltså gillar jag också Imperiet också, för sångaren är Joakim Thåström och han sjunger bra.
  • Jag hade en "dubbeltand" när jag var liten, alltså en mjölktand. Två tänder satt ihop och tack vare min äldre bror fick jag smeknamnet dubbeltanden. Sen när jag tappade den har jag dock inte hört smeknamnet men varje gång jag tänker på min äldre bror så kommer smeknamnet upp i huvudet - det kommer att förfölja mig i hela mitt liv..
  • Jag har ett ärr i gommen, ca 3 cm långt. Det som hände var att vi var hos min morfar, det var kväll och jag skulle borsta tänderna. Jag hade även en sån där liten pall, ni vet? Min var vit, gjord för barn när man skulle stå vid handfatet. Hur som helst, så stod jag på den, hade tandborsten i munnen och under pallen var det en matta. Jag skulle räcka mig till skåpet som var på sidan, jag ställde mig längst ut på pallen och vips ner i golvet, med tandborsten i gommen. Jag sa ingenting och ställde mig upp, men självklart hörde mamma när jag ramlade, så hon hade panik, det sprutade ut blod och hon ringde vårdcentralen i Arvidsjaur. Det var för långt att fara så vi fick tack och gott rengöra det själv och fara på morgonen istället. Har ett ärr kvar och varje gång jag känner på det med tungan påminns jag om den dagen, men inga hemska tankar- eftersom, det gjorde ju inte ont?
  • Jag är den enda i hela släkten som har gröna ögon. Ingen på mammas eller pappas släkt har det. Det tycker jag är konstigt, vart kom det ifrån liksom?
  • Min farmor är min bästa vän (efter annie) Kan prata med henne om allt och jag saknar henne så oerhört. Längtar tills jag får mitt körkort då jag kan fara till henne när jag vill. ♥

Ja, det var väl lite iallafall.. Nu ska jag sätta mig i tvrummet och se tv med lillebror. Hörs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0