När jag ändå håller på ...

Kan jag ju berätta om mitt jullov iår. Som jag gjorde 2009. Dagarna innan julen:

Då gjorde man inte så mycket, man var sjukt less på skolan och bara ville ha lov. Skrev även ett matteprov/test om man klarar matte A. (Suger verkligen på matte så mobbas inte). Sen så var det onsdag och jullov. Kom inte ihåg om jag var på skolan eller inte på onsdagen..? Tror inte att jag var det iaf. Hade ju inga lektioner så, hade tänkt gå men jag orkade inte upp på morgonen, så var det :)




Julafton, jag bestämde mig att fira med mamma, bröderna och morfar. Hade varit borta 3 eller 4 julafton(ar) hah. 2 hos pappa och -08 + 09 i byn med martin. Så tänkte det kan ju vara roligt att vara med mammsen=) Julafton gick ändå ganska fort. Jag hade iallafall NOLL julkänsla, var det någon som hade det föressten? När jag vaknade så tänkte jag:"jahapp, ännu en julafton, why doesn't it feel like it?" sen så kollade vi kalle som vanligt. Tomtens verkstad är ju som alltid först och bäst. Speciellt när hans nisse ska göra schackbrädet, haha, rutig målarfärg, slår allt. Skrattar lika mycket varje gång.

Sen var det maten, iår åt jag med en tanke bakom det. Jag tog det jag visste att jag skulle äta upp och bli mätt. Sen åt jag långsamt så jag blev mätt tidigare och jag satt inte och tröck för att få ner hur mycket som helst. Stort + till mig för det. Alla andra hade schvimmen efter maten men inte jag :)

Sen var det julklappsutdelning. Fick mig en hel del grejer. Tog aldrig bilder men jag har ju nästan använt upp alla pengar på shopping osv. Så har ju bara kvar hårprodukterna och body grejerna. (kom på att jag hade inte någon kamera heller, kan berätta historian om den med. Mamma ringde mig och sa att jag skulle ta med mig kameran. Jag sa då, jag har den inte? hon matade på med att hon hade visst gett den till mig och jag hade slarvat bort den, nejnej tänkte jag. Hade sen vänt upp och ner på hela lägenheten för att hitta en svart kamera.. Aja tänkte jag, hon gav mig den i en plastpåse påstod hon, kanske har slängt den eftersom jag hittar den ingenstans. Tänkte precis ringa till henne här om dan och säga att jag hade slängt den. Hon ringde och sa:" Ellen, din kamera ligger här i en påse brevid en bänk." JAHA JAJA, tack så mycket för att jag fått dåligt samvete för det var hon som köpte den osv. BRA tack morsan! Aja, det löste sig ju..

Så hur som helst blev det inga bilder från denna jul, vilket är synd. Hade jätteroligt och sen när klockan närmade sig 9 så satt alla och hade öppnat sina klappar och jag bestämde mig för att dra mig till lägenheten. Cissi och Sune var ju ensammen så jag hade köpt lite gomat till dom. Gav dom det och låg och såg julfilmer resten av julafton.



Dagarna innan nyår gick långsamt, jag trodde att det var dagen innan nyår (torsdagen alltså) när det var onsdag. Så jag fick ju panik och tänkte: vart ska man vara i år då? happ, var ju bara onsdag så hade ju 2 dagar till på mig. Blev att vara hos rebeccas bror med riktigt härliga människor som var riktigt trevliga och inte en sur min på hela kvällen, hade filmat på 12 slaget när de sprättade champange men den går inte att ladda över och den är dessutom helt svart. Man ser icket nå!

Det var väl mitt jullov det. Är ju fortfarande lov åså, men de andra dagarna har jag spenderat med att sova hos annie, varit med henne, var till luleå häromdagen med henne och i veckan fyller min pappa 50, så vi ska dit på lördag och fira honom och sen far han utomlands. Thailand, åh vill också!!!!!!! var fan 3 år sen nu jag var dit. Sjukt hur tiden går så fort. Mars 2008, kommer alltid ha minnena med mig därifrån, så vackert att man vill gå ut skolan och sen flytta dit resten av livet. Med dom man älskar och bara leva livet.


Kommer ju uppdatera ganska bra nu mera, eftersom jag fått en "kick" av min nya design och jullovet är inte slut än. Mer kommer. Ska även kolla när rebecca får bilderna från nyår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0