I really don't know..?

Funderade ett tag på att ta bort några kategorier, men sen när jag började läsa så kunde jag inte, jag kan ju inte bara ta bort saker som jag upplevt i mitt liv?

I Januari förra året skrev jag att jag längtade till döds att jag skulle bli 18 år, nu när det är ca 4 månader kvar tills man är 18 så känns det lite pirrigt, men jag längtar inte till döds. Jag ser skillnad på vad jag skriver nu och vad jag skrev förut. Det är inte samma stil alls på min text. Jag var verkligen dum som trodde att jag skulle bara kunna ta bort kategorierna bara hipsvips. Nej, alla kategorierna stannar kvar, spelar ingen roll om jag skrivit något jag skäms för nu, det var dåtid. Det är nutid nu och det är min blogg, det jag skriver ska jag inte skämmas för.

Jag kommer fortsätta läsa igenom alla mina gamla inlägg för att det är roligt att se tillbaka hur man skrev, vad man gjorde, hur mycket man bara ville bli 18 år.

Nu när jag är så nära känner jag bara pressen, körkort, myndig, och allt sånt där. PLUGG ska in där också, helst först! Sen när man kanske har nog med plugg i skolan, ja då ska man plugga till körkortet också. Det är inte så lätt att bara bli 18, har jag nu insett.

Man kan ju alltid skita i att göra alltsånt där.. Men jag skulle känna att jag missade någonting nu, hellre så gör jag bort körkortet nu när man är 18 istället för att dra med sig det efter sig i nått år. Andra kanske inte tycker attdet är så viktigt för dem, jag vill ha körkort för man får en så mycket mer frihet, man kan fara varsom helst, bara man har bensin/diesel i tanken. Pengar.

Nu har jag bestämt hur det kommer se ut. Skola, (går alltid först) Körkort, sen när jag har tagit körkortet så kan jag ta en paus och bara fokusera på skolan. Har bestämt att jag ska ha körkort innan sommaren 2011. Jag ska göra allt i min makt att få det så. Om jag så ska sitta hemma varje dag och plugga, varje helg, varje timme, varje minut. Bara för att få det där rosa kortet, med mina personuppgifter och en skabbig bild på mig (för att man var tvungen att kliva upp 6 på morgonen för att ta det där förbannade kortet)

Ironi, hoppas jag att ni förstår. Men man kanske måste kliva upp tidigt för att ta kort. You'll never know.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0