Måndag

Ännu en måndag har passerat. Idag var det svenska, gjorde nästan klart uppgiften, gick och åt mat. Sen hade vi hål till 13.50, men jag hade ett möte om Matte A och nu kommer det roliga - Jag får veta nästa vecka på måndag om jag klarat det eller inte. För hon sa såhär:"jag vill godkänna dig, men jag måste prata med en annan lärare också, så vi inte "fuskar".

Så jag antar att hon ska prata med min matte lärare i ettan om det. Så får helt enkelt se.. Nåja, sen hade vi iaf engelska, gjorde nån uppgift ute och sen gick jag tillbaka och hämtade nå fler. Gav till Isak också och sen fick jag skjuts hem efter att jag kollat historian osv. När jag kom hem så gjorde jag väl inte fööör mycket. Lagat mat och så, snart ska jag bege mig till sängen där jag ska kolla lite på film och sen sova antar jag.

Imorgon är det nya tag då jag ska försöka städa upp lite i lägenheten igen!(städade som fan i söndags (igår) och det är redan katthårstussar över hela hallmattan och ja, roligt!? näe.. ) Sen ska jag ta en rejäl omgång i toaletten också, handfat, badkar, under badkar ska jag göra fint, kanske städa upp i skåpet där vi förvarar smink (jagdå) och martin sina parfymer i massor.

aja, blir att se nån film nu som man har på datorn. Eller om man ser klart the Cove? Väldigt bra film mer som en dokumentär dock. Hemskt iaf. Så fort jag ser nån reklam om typ delfiner man kan se på olika hotell i världen (typ om man ska utomlands) så får jag en rysning. För i the Cove berättar dom att dom i Japan fångar in delfiner och "tränare" väljer ut dem dom vill träna och sen resten dödar dom.

En film jag måste rekommendera - THE COVE. Lätt värt att se och jag har lärt mig mycket av att bara ha sett ca halva filmen. Så jävla värt. Så när ni sett den och sen kollar på resor och ser "Oj, kolla på detta hotell kan man få se delfin shower osv." TÄNK då på THE COVE och vart delfinerna KAN komma ifrån, tänk på det.







klicka gärna på denna ->LÄNK<- så kan ni läsa om vad filmen handlar om.


nåja, godnatt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0