24 april

Hejsan!

Hemma igen då:) I torsdags så for vi då till stugan, efter första rondellen i älvsbyn bytte jag och morsan så jag fick köra. Körde nästan hela vägen, för ingen av oss visste om det skulle vara lerigt längre fram så mamma ville köra då. Såklart var det jätte fint och ingen lera alls.

Kom iaf dit och gjorde inte så mkt, satt vid eldstaden mesta delen. Sen vid 6 kom Oskar till stugan, anneli var sjuk så hon ville inte följa eller kunde inte, vet inte men det var iaf synd att hon inte följde:(

Sen så satt vi ute tills det blev för kallt och så gick vi in. Somnade väl där nån gång med.

Fredag så vaknade vi tidigt, som vanligt. Alla som är äldre där än mig, typ morfar och inga, dom vaknar ju typ 7 på morgonen så man blir ju tvungen att kliva upp tidigt. Men man vet iaf att jag och oskar är syskon, vi sover alltid längst. hah. Sen så klev vi upp och gick ut å satte oss i solen.

På kvällen så bastade vi och det varas nice! Skönt som attans! Efter att alla bastat, så satte vi oss och spelade poker som vanligt! Morfar hade flyt som vanligt och tog hem typ allt, spelade en gång till och då hade han lika mycket som förra omgången, jäkla skit.

Aja, förlorade bara några kronor men jag vann tillbaka dom sen;) Sov och vaknade på lördags morgonen, vid 9. Mamma väckte mig så vi kunde fara och förbereda för pimpeltävlingen och lotteriet. Fick en firre iaf! hehe!

Sen efter det for vi hem igen och började med gomaten! haha allt möjligt var det på bordet, sill, ägg, grillade majs, grillade kotletter osv. Svin gott var det iaf! Efter maten typ dog alla för alla blev så mätta, så vi började se stålmannen och tog lite efterrätt till de me. Så sen spelade jag, oskar och janne lite poker. (insättningen är 10kr och jag fick tillbaka 9,50kr, ja 50öringen är kvar i stugan, heh) Aja, 50 öre är ju inte mkt.



Sen idag så for vi väl från stugan innan 11 iaf. Så jag och mamma bytte igen vid storforsen så körde jag enda till boden. Orkade inte köra längre så jag stannade på grusplanen vid hinderbanan vid garnis. Tack vare mamma som sa att jag skulle sitta i solen och få lite färg i helgen så har ja bränt hela ansiktet, det svider som fan och det är inte roligt alls. Helt röd i ansiktet alltså. Nej, nu har jag inte så mycket mer att säga än att jag har duschat i kallvatten för det var jäkligt skönt för fejjan! Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0