Negerbollar eller chokladbollar?



Jag säger Negerboll.. Inte för att vara rasistisk men det känns bättre än att säga Chokladboll.


Jag och martin (eller martin) ville baka negerbollar. Så jag sökte upp ett recept på det och han satte igång och baka. Sen tyckte han att dom blev helt fel. Så jag sökte på något annat recept. Då bestämde jag mig att göra egna. Dom blev perfekta. Men martin ville inte smaka, utan han satt där och åt sina fyrkantiga negerbollar och mina blev runda och fina, hur kommer det sig att tjejer gör finare bakelser än killar? Är det för att vi är mer intresserade eller? Det finns ju killar som älskar att baka och laga mat. Och kvinnor som hatar det, men i slutet om man ser en helt vanlig familj, så är det ju oftast kvinnan som bakar och så. Det är konstigt.



Så här blev mina, vi har inget pärlsocker så det blev inte helt bra. Men martin kom på en sak, socker, vanligt socker. Låter inte gott när det är 3,5 dl socker redan i. Men det kanske var gott, jag vågade inte prova hans negerbollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0