Lelle



Visste ni att jag kallades alltid Lelle förut? När jag var liten. Det var Lovisa som kom på Lelle. Hon kallas ju Lollo, och så har jag "E" i mitt namn (Ellen) så det blev Lelle.

Jag har alltid tyckt att det namnet är mig, när jag hör eller ser "Lelle" på internet så tänker jag bara på hur det var förut. Man bodde på Fiolvägen, i Hamptjärnmoran. (Stället jag växte upp). Det var den bästa tiden någonsin. Vi barn var födda 90, 91,92,93,94 och 95.

90an Erik
91an Fredrik
92an Lovisa
93an Jag
94an Johan (lovisas lillebror)
95an Micke (Fredriks lillebror)

På sommaren var det fotbolls på ängen bakom gatan som gällde. Landhockey när fotbollsplanen var blöt av regn eller lerig. Och på vintern spelade vi hockey. Vi delade upp lagen så att det blev jämnt. Alltid var det ett mål som ena laget vann med. Annars var det lika hela tiden. Jag saknar den tiden, otroligt mycket. Det var den bästa tiden som jag någonsin har upplevt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0