Sportlovets sista helg!


Har jag spenderat i Överstbyn, med min pojkvän och massa folk =)


Kunde verkligen inte bestämma oss om vi skulle fara eller inte, så vid 6-7 började martin skriva med sin mamma på msn, jag skrev och frågade om hon ville att vi skulle komma. Och hon ville såklart det. Så dår packade vi det vi skulle ha med och drog dit. Men först handlade vi en massa gott på Supermarket. Jag handlade såklart en B&J's  och martin nå chips. När vi kom dit så spelade vi lite kort och sen gick vi och la oss.

Vaknade efter 10 för att martin ringde till mig, (han brukar kliva upp tidigare än mig nu för tiden) och bad mig komma ner för vi skulle fara till Vedatjärn och grilla och mysa oså :) Så jag klev upp, "fixade" mig med kläder osv. (skoter kläder alltså) Sen åkte jag bakom Frida. Vi började fara, jag, Martin, Mariana och Frida. Så vänder vi oss om så har dom kört fast med fyrhjulingen. Så vi vänder om, och vad tror ni att vi gör? Jo vi fastnar vi med! Så det är bara att ringa Isak så kom han och fixa upp dom. Sen kom det nå andra som körde skoter och dom hjälpte oss upp. Så då for vi ändå till Vedatjärn för vi var osäkra om vi körde fast igen så skulle ingen orka heva upp oss i snön. Men vi drog iaf dit. Grillade och mös :) Vid 4 tiden for vi tillbaks!

Spelade kort hela kvällen, jag vann 3 gånger och sen vann Mariana 3 gånger och då var Martin sur, men han skulle inte ge sig! Så vi spelade ännu en gång, så då kom jag sist för jag hade bara kungar, damer och knektar. Så jag kom sist. Sen så spelade bara jag och Martin en vändtia och då vann jag, han blev ännu surare. Men då for vi till hans farmor och farfar. Dom spelade poker där för fullt när vi kom, så det var bara att sätta sig ner och spela. Jag vann 2 st "pottar" alltså alla pengar som låg i mitten! Gav martin 40kr för var skyldig han det. Så fick jag 59kr för mig själv! Så sen efter 12 så drog vi hemåt, Isak hade farit tidigare för han var uppe vid 7 så..

Drog iaf hem och sen somnade vi väl vid 1 kanske?

Jepp, vaknade kring 10 tiden, upp, ner och fixa till sig. Vänta på några andra och sen iväg. Det var skoternsdag i Vedatjärn så alla drog dit. Jag och Mariana for med fyrhjulingen genom "tipstolvan" tror jag den hette? Så svarade vi på frågor och jag fick 8 rätt! För vi svarade lika på några och andra som vi inte kunde gissade vi bara på. T.ex hade jag rätt att Kungen invigde nått 1 april 1995! SHIT! Att jag kunde det!? ojoj, man är ju bra?! haha! Aja, sen såg vi på prisutdelningen, man fick välja vad man ville ha i pris, det fanns bara skoter grejjer och eftersom jag inte hade någon mössa eller ens har en egen, + att jag frös om skallen, så jag valde en mössa, "Bodens Energi" haha! Aja, sen for vi iaf tillbaks till huset. Därefter drog jag och martin hem. Åt middag och sen gick jag hem, fixade lite med turismen och har bara lite grann kvar så ska göra det nu och sen ska jag sova! Upp å duscha imorgon butti eller om jag snabbduschar ikväll. Får se..

Men det var min helg iaf, tog inga alls bilder men det får vi nöja er med. Och imorgon börjar skolan, KUL! Not. Har massa i veckan och prov nästa och ja, det är massaaaaa, men som tur är så går vi skola i knappt 4 veckor sen är det påsklov och jag blir 17! Det blir nice. Men mer om det när det närmar sig. Mamma fyller år om en vecka. Undrar vad man ska ge henne? Blommor? Har ingen fantasi alls..

Aja, hörs&syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0