En skoldag kvar sen lov!

Åh vad niiiceee =)

Idag hade vi matte, idrott och engelska, sämsta dagen på hela veckan enligt mig! Idrotten var inte så jobbig, rebecca hade yoga! :D Hah var jobbigt som fan och nu känner jag av i ryggen, kommer säkert ha träningsvärk imorgon! :(




Aja det var kul hursomhelst, haha inser nu hur jäkla dålig balans man har;p haha attans!

Fan så sur jag blir på turkarna som finns här i boden, man står lugnt och väntar på bussen, man ser att det kommer 2 stycken turkar och tänker: "jaha, vad ska dom göra nu då?" så står man och kollar efter bussen och då hörs en stor smäll, ena av dom har slått till busskurs affischen eller hur man nu säger, gud så det dånade. Ville bara trycka upp han mot busskuren och säga vad jag tyckte och tänkte. Fan så arg jag blir, varför komma till ett land där det är meningen att "börja om" eller något, såklart ska dom leka coola och tro att alla är rädda för dom. Kan ju säga en sak, ingen är rädd för er, jävla äckeln. Fan så arg jag blir! Jag har ingenting emot dom som kommer hit eller till något annat land och VILL börja om, som skaffar sig ett jobb eller pluggar på skola osv och vill göra någonting av deras liv, men dom som "dräller runt" och tror att dom kommer få lika mycket respekt av oss svenskar kan ju kyssa mitt jävla arsle. Och dom som gör ALLT för att lära sig svenska är bra gjort, men är man i sverige ska man väl för fan prata svenska!

Och vi pratade om det en gång på skolan, när jag nämnde att dom kan ju snacka svenska. Någon sa att "ja men om du t.ex far till något land t.ex thailand, då måste du ju prata thailändska?" Ja, men hade jag flyttat permanent till ett annat land där jag inte kan prata det språket,då hade jag lärt mig det! Försökt iallafall, så gott det går. Men nu är det ju så att dom är här, dom går i våra SVENSKA skolor och springer runt med alla deras kusiner och brorsor och hela jävla släkten och snackar turkiska eller vad dom nu pratar, går man i en SVENSK skola ska man väl snacka svenska för att lära sig språket bättre? Det finns ju dom som bara snackar svenska och är riktigt bra på det men har bara varit här i några år. Dom VILL det, andra vill det inte. Åh vad jag blir less..

Hoppas ni förstår att jag inte vill he ut alla från sverige, men dom som inte gör något för att hjälpa sverige med något kan lika gärna dra, dom som jobbar och vill börja om vill säga, dom har jag ingenting emot. Blir bara så less att speciellt killar ska vara så kaxiga och fara å slå i allting för att få respekt, så får man inte respekt här i sverige, här måste man förtjäna respekt. Inte genom att gå och slå folk eller på saker som våran kommun har betalat att heva upp i stan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0