Påsklovet är över nu.

hejhej

Förlåt för en skitdålig uppdatering, men vi bestämde oss att dra till byn och vara där i helgen! Orkade inte ta med mig datorn för det blev jobbigt. Ville ta det lugnt i helgen men jag skulle ju kunnat skriva ett snabbt inlägg till er och sagt det. Attans.

Aja nu ska jag berätta vad jag haft för mig ihelgen iaf :)


Drog till byn, köpte en B&J på Supermarket och sen for vi! Eller såklart, vi glömde fläskfilén hemma hos martin och fick fara genom hela stan igen. Men sen var vi påväg till byn!

Kom dit kring 5 kanske? Satte oss ner och sen vid 6-7 gjorde vi mat. Det blev stekt kyckling, stekt fläskfilé och pitabröd med vitlöksdressing och sallad. HUR gott som helst. Måste verkligen provas.

Sen vid 8-9 tröck jag ner min B&J, eller ja, martin hjälpte mig, förstås! Spelade kort lite grann och sen var det bara å sova.




Vaknade kring 9 faktiskt. Tidigt för att vara mig, men men. Klev iaf upp och gjorde mig frukost, mackor och oboy, mums! Sen duschade jag och sen for vi på nå skoter grejs, har en video hära:



Sen blev jag och mariana less och for med martins merca tillbaka till huset och gjorde mat, vi åt och vi tröck hur mycket mat som helst och sen kom dom andra och fick äta resterna, men jag rekomenderar verkligen att göra kycklingfiléer och sen strimla dom i fyrkanter, små alltså, sen steka och salta, peppra och sen tillslut massor med curry! När dom är klara så sätter ni in de i pitabröd, med mexico-smak typ. Och sen tillsätter ni vitlöksdressing och sallad/grönsaker. MMHMMMH! Så gott.

Iaf sen så fixade jag mig och sen spelade vi kort ett tag, sen vid halv 7 drog vi till martins farmor och farfar. Satt där till ca 12. Jag vann potten ;) För vi spelade kort och jag hade 10 kr så jag fick kåk och sen så vann jag potten, duktigt Ellen! *klapp på ryggen*

Somnade nästan direkt vi kom hem till huset. Snackade iaf om att martin var ute och rökte med daniel, (hans fasters kille) tror jag? Så hörde dom en varg som ylade, sen var det en hund som svarade, fyfan, jag hade vela höra det, vargar är verkligen de vackraste djur som finns, som finns här i norra sverige. Jag skulle bli överlycklig om jag någonsin får se en vild varg med egna ögon..




Tänk å se ett sånt här vackert djur?


Så här varmt var det när jag vaknade!


Ute högst upp och nere är inne.

Vaknade kring 11, eller innan 11. Sen klev jag upp, käkade frukost och satte mig på verandan och solade i 10 minuter kanske? Gick in och bestämde oss att fara å grilla. Så for till något ställde där jag aldrig varit och grillade korv och drack saft. Sen efter 2 for vi tillbaka till huset, snackade om nå grejs och for iväg en snabbis på ett äventyr som kanske blir sant inom några månader? Vi får helt enkelt se ;)

Sen vid 5-6 drog jag och martin in till stan, hämtade cissi hos mamma och stannade och pratade ett tag. Sen gick martin ut med cissi till bilen och jag skulle bara ta med nå kläder/skor. Sen for vi å åt i lägenheten! Dom är nästan klara och det blir jättefint!



Nu ligger jag i soffan hos martin och har precis duschat, ska snart slå på någon film och se det sen sova. Skolan imorgon.. Påsklovet är över för iår. 2010. Nästa lov är sommarlovet. 15,16,17,18,19,20,21,22,23 <- sommarlov. Det är inte många veckor kvar, men det känns som det. Verkligen. Usch, vill inge mer skola!!!

Skriver inget mer inlägg idag, det blir kanske ett imorgonbitti, innan jag drar till skolan. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0